Klíčovým místem se v mnoha objektech stává recepce a recepční služba. Tato „vstupní brána“ může mít zásadní vliv na další jednání zákazníka, protože první dojem je velmi důležitý. A proto by u žádné recepční služby neměla chybět:
- profesionalita
- reprezentativnost
- čistota
- ochota
Recepční služby využívá mnoho objektů
Samotnou recepci má mnoho lidí spojenou pouze s hotelovými komplexy. Ale recepční služby využívají i jiné objekty, jako např.
- administrativní budovy
- bytové domy
- kulturní centra
- sportovní komplexy
- a mnohá další
Rovněž se dají využít ve vrátnicích průmyslových areálů nebo také při společenských událostech.
Činnosti dle potřeb klienta i budovy
Pracovníci recepční služby mohou vykonávat několik různých činností, ale tou zásadní je informační servis. Další činnost, kterou může služba na recepci obstarávat, je na požadavcích klienta a provozu budovy. Někteří vyžadují například:
- obsluhu telefonní ústředny
- výdej a příjem klíčů
- třídění pošty
- a další
Výjimkou už dnes není ani monitoring bezpečnostních kamer např. při vstupu do objektu nebo na chodbách objektu.
Pracovníci recepční služby
Tak jako si klient klade požadavky na činnost recepční služby, tak si klade požadavky i na pracovníky recepční služby. Jsou to lidé, kteří návštěvníky vítají a také se s nimi loučí. Mají tedy velký vliv na jejich dojmy a pocity z návštěvy objektu. Proto by měli být:
- komunikativní
- pozitivně naladění
- ochotní
- ale zároveň zachovávat profesionální přístup, a to i ve stresových situacích.
Obsluha recepce může být pracovníky vykonávána v reprezentativním stejnokroji, společenském oděvu či uniformě, a to i 24 hodin denně. Častým požadavkem je znalost cizí řeči nebo bezproblémové ovládání PC.